Publicerat den

Ur beställarens perspektiv

För första gången har jag suttit på andra sidan. För första gången har jag vid en redovisning haft beställarperspektivet och inte uppdragstagarens. Det var intressant, särskilt som jag bara har upplevt leverantörssidan tidigare.

Arbetet med att ta fram en ny layout och struktur för Högskolan i Jönköpings webbplats är i full gång. Studenterna som redovisade idag hade fått samma underlag som byråerna vi lämnade offertförfrågan till för ett par månader sedan. Studenterna har kommit längre i sitt arbete i och med att de redovisade sina slutprodukter idag och vi inte haft workshop med vår byrå än.

Det var intressant att ta del av deras tankar och förslag. Som beställare märkte jag att jag ser annorlunda på en slutprodukt. Särskilt som jag själv inte har ett eget projekt att redovisa och jämföra med de andras. Man blir mer neutral men samtidigt mer kritisk.

Jag insåg också värdet av att vi på GDK hade flera redovisningar som liknade pitcher. Presentationsteknik är A och O för att föra fram sitt budskap. Lika viktigt är att göra en ordentlig förstudie kring förutsättningarna samt att ha en helt färdig slutprodukt att visa upp. Slarvfel drar tyvärr ned intrycket. Detta sett ur beställarperspektiv. En nyttig erfarenhet att ta med sig, om/när jag hamnar i leverantörsrollen igen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *